Nå er høysesongen for golf i gang og alle golfere nyter å være ute på banen for å drive med den sporten vi trives så godt med. Styret hadde 27. juni sitt siste styremøte før sommeren.

Hei alle flotte golfere.

I den siste tiden har banens tilstand vært en utfordring fordi det ikke kom noe nedbør på mange uker. Nå regner det og igjen gror gresset. I tillegg til det som kommer ovenfra har SGK nå etablert et skikkelig vanningsanlegg takket være positive bønder som grenser til golfbanen. Vannet kommer fra Lågen og anlegget har stor kapasitet. Styret og administrasjonen jobbet iherdig med å få dette til, - på veldig kort tid, og kostnadene ble akseptable.

Boring etter vann hadde ikke vært noe alternativ, da det har vært forsøkt uten resultat.

Greenene har vært første prioritert i denne perioden og de er nå i god stand. Dessverre sees mange nedslagsmerker og det gjør at kvaliteten på greenene forringes. Hvert medlem har ansvar for å reparere nedslagsmerker, egne og andres, fordi noen har ikke forstått hvor viktig dette er.

- Snus på banen er tydeligvis et must for mange, - det sees ved at ferdig brukt snus ligger igjen på banen. Ser ikke bra ut.

Gressutslaget på DR er dessverre helt ødelagt pga vinterskader og må såes på nytt. Dette har til nå ikke vært en prioritert oppgave.

Staben til Morten må av og til stenge DR for vedlikehold. Når dette skjer ber vi om forståelse og tålmodighet hos medlemmer og besøkende. DR er godt besøkt og det tyder på at trening på svingen er høyt prioritert for medlemmene.

Banehold er viktig for styret og klubben bruker mange penger pr. år på banen. Ofte er naturen ikke på vår side verken vinter eller sommer. Akkurat det er det vanskelig å gjøre noe med.

SGK har mange medlemmer og nye har kommet til. Flere unge ønsker å spille golf og det merkes på banen og DR. Veldig bra med vekst nedenfra.
Noen av våre juniorer gjør det bra og leverte langt over forventet under junior NM for lag på Onsøy golfklubb 28-29. juni. Gratulerer!

Styret ønsker å takke alle som jobber for SGK, frivillige, administrasjonen og greenkeeper med stab. Dere gjør en kjempejobb.

Ønsker alle en fortsatt god sommer med mye golfspilling.

Sommerhilsen fra Ellen D. Schjelderup
Styreleder