Endelig har banen åpnet for sesongen. Lørdag 20.april åpnet banen, og Golfbox viste full bane både lørdag og søndag.

- En glad gjeng skal slå ut på åpningsdagen

Fint å spille ute igjen etter en lang vintersesong. Veldig bra med Marshall tjeneste både lørdag og søndag.
Når dere går ut er det viktig å starte spillet nøyaktig på oppsatt tid, da vil spillet gli og det blir mindre venting. Husk å melde din interesse om du vil bli en del av Marshall gjengen.

Mange medlemmer har vært veldig aktive på Sandefjord Indoor Golf i vinter, men mange har ikke spilt golf siden oktober i 2023. Er svingen rusten er det bare å melde seg hos John og Nigel. De er klare for å gi dere gode tips og hjelpe dere å avlære unoter. Meld dere på kurs eller en protime i Golfbox, alt ligger der.

Banen har vel aldri vært så bra som den er nå, så tidlig i sesongen. Greene er flotte.
Mye skryt fra medlemmene til Morten og hans stab. Morten har mye kunnskap og kompetanse som SGK nyter godt av. Men som han sier; grunnarbeidet den gang banen, utslagsområder og driving range ble etablert, kunne nok ha vært bedre. Mange steder på banen har det vært nødvendig med kontinuerlig drenering, lufting, sanding og ny såing. Men som alltid, - den gang og nå, pengene rår. Styret vil alltid prioritere bane.

Styret jobber jevnt og trutt med byggeprosjektene. Klubbhusbyggingen er i rute. Det kommer til å bli et klubbhus hvor medlemmer kan møtes før og etter golf. Et sted hvor vi kan ha klubbkvelder, og hvor vi kan se Masters fra Augusta og LPGA/PGA-turneringer på storskjerm, sammen. I tillegg har styret skaffet midler til et garasjeanlegg til golfbilene. Målet er å bli kvitt alle containere på området, noe som vil forskjønne omgivelsene rundt det nye klubbhuset. Mye frivillig arbeid trengs i flyttingen fra gammelt til nytt hus. Gi beskjed til Vanja om dere vil være med i en av de tre dugnadsgjengene.
Styret har forsøkt å legge til rette for parkering i byggeperioden. Det er mulig å parkere biler langs grusveien ved det nye klubbhuset.
Når vi har VTG kurs, første kurs med 60 påmeldte, vil det bli trangt på P-plassen. Forsøk å samkjøre til banen.

Styret har miljø og klima høyt oppe på agendaen. FNs bærekraftmål er styrende for samfunnet som helhet, så også for idrettsforeninger.
1.januar 2023 kom det nye lover om kildesortering på idrettsplasser. Som følge av dette må vi etter hvert sortere alt søppel. Planen er å gå til anskaffelse av én til to sorteringsstasjoner, med konsekvens å fjerne søppelkassene ved utslagsområdene. Spiller må ta med det avfallet de bringer med seg ut på banen og kildesortere når de kommer til klubbhuset. Det vil komme mer informasjon etter hvert.

Til uken kommer varmen.
Spill god golf, husk å starte nøyaktig på tildelt starttid, reparer nedslagsmerker, dine egne og andres, ta med søpla og nyt gode golfslag.

HAPPY GOLFING

Ellen Schjelderup