En kort oppsummering av Seniorgolfen 2023.
Vinnerne er kåret.

Seniorene avsluttet sesongen med en runde hvor de spilte Texas Scramble tirsdag 26. september.

Hver tirsdag fra banen åpner, og til månedskiftet september/oktober, med unntak av to tirsdager i juli, inviterer seniorkomiteen til golfturnering for seniorene i klubben. Dette oppfattes som et godt tiltak av svært mange, noe responsen og påmeldingene viser.
På grunn av svært dårlig vær noen tirsdager, på sensommeren og i høst, ble noen runder avlyst. Likeledes måtte seniorene avlyse Sverige-turen til Årjeng hvor 40 håpefulle golfere hadde meldt seg på. Banen i Årjeng ble stengt en uke i denne perioden, da den sto under vann. Det var ikke mulig å få en erstatningsbane på kort varsel heller.

Seniorgolfen er, og skal være, en sosial setting i golfklubben, samtidig som vi spiller seriøs turnering og følger de regler som gjelder i golfsporten. Rundene på 18 hull er hcp-tellende og vi betaler en liten skjerv for å være med. På avslutningen sist tirsdag serverte vi lapskaus, Borgermesterkringle, mineralvann og kaffe. Vi hadde premieutdeling for mange av de tidligere rundene i høst, samt for runden med Texas Scramble, og ikke minst for Order of Merit.

Hyggelig sammenkomst på terrassen etter siste runde med Texas Scramble. På bildet til høyre ser vi, fra venstre, Terje Nilsen (Vinner i A-klassen), Tom Erik Kjoss (Nr. 2 i A-klassen), Jorunn Eid (Vinner i B-klassen) og Bjørn E. Gulliksen (Nr. 3 i A-klassen).
Reidar Sten Bjerkseth (Nr. 2 i B-klassen) og Torolf Langeland (Nr. 3 i B-klassen) var ikke til stede under premieutdelingen.