Takk for en fin golfsesong

23.oktober er utendørssesongen over for denne gang og sandefjord golfklubb takker medlemmer, samarbeidspartnere og gjester for en flott sesong.

Det har vært en utfordrende sesong, preget av en kald og tørr vår, varm og tørr juni etterfulgt av perioder med mye nedbør, det toppet seg under KM i august, hvor banen måtte stenges. Til tross for vær og vind har det blitt spilt mye golf på Sandefjord.

Nå går vi inn i en periode hvor mye arbeid skal gjøres på banen før vinteren setter inn.

For greenkeepere og banemannskap, er høsten en av de viktigste periodene på året. Nå legges grunnlaget for neste års sesong. Vi får håpe vinteren er «snill» så all jobb som legges ned nå, gir gode resultater til neste år.

Noe av det det jobbes med fremover er å drenere enkelte områder på banen, hullpipelufte og dresse(sande) teesteder, noen fairwayer og foregreener.

I tillegg skal utstyret rundt om på banen som benker, søppelkasser ol. skal tas inn for vinteren, vanningsanlegget skal tømmes og ellers forberede banen for vinteren.

Driving rangen vil fortsatt være åpen en stund til.